We starten met een intake en kennismakingsgesprek. We maken dan nader kennis met elkaar en natuurlijk maak je ook kennis met de motor waarop je zult gaan lessen. Je krijgt een volledige uitleg van de motor waarna de eerste meters op de motor zullen worden gemaakt.
In het eerste deel van de opleiding gaan we trainen voor het examen voertuigbeheersing ook wel AVB genoemd. Er zijn totaal 12 AVB oefeningen die in vier clusters zijn ingedeeld. Het betreft de volgende oefeningen:
Cluster 1 (lopen):
Cluster 2 (langzame oefeningen)
Cluster 3 (snelle oefeningen)
Cluster 4 (remmen)
Het eerste deel van de opleiding wordt afgesloten met een examen, Tijdens dit examen kiest de examinator 7 van de 12 oefeningen uit waarvan er minimaal 5 voldoende moeten zijn.
Nadat je geslaagd bent voor het AVB examen gaan we trainen voor het verkeersdeelneming examen ook wel AVD genoemd. Tijdens deze lessen gaan we vooral routes rijden. Elke route met zijn eigen uitdagingen. Als je genoeg ervaring hebt opgedaan en alle relevante zaken zijn behandeld, dan ben je klaar om aan het examen deel te gaan nemen.
De examenrit duurt ongeveer 35 minuten. De examinator zal in zijn eigen auto achter je aanrijden. Hierbij zal ook je vaste instructeur aanwezig zijn, die je via een communicatieset de route zal vertellen. De examinator zal kijken of je veilig, vlot en zelfstandig rijdt.
Daarbij let hij onder meer op:
Vergeet uiteraard niet om je theorie te behalen, want zonder het behalen van je theorie kun je niet deelnemen aan het verkeers-examen.
Copyright © Alle rechten voorbehouden